18 ottobre 2016 - ore 09:30

Marketing Global Summit 2016
Il futuro del Marketing e il ruolo del CMO

Starhotels Rosa Grand Piazza Fontana, 3 20122 MILANO

Esperti mondiali e Chief Marketing Officer di grandi Gruppi internazionali si danno appuntamento al Global Summit per presentare la propria visione sul futuro del Marketing.

L’incontro sarà l’occasione per ascoltare i relatori sulle sfide dei prossimi anni, con particolare riferimento ai seguenti temi:
- Il marketing nell’era digitale e dei Big Data: come cambiano le strategie e i processi
-La Customer Experience nel mondo “real time”, globale e multiculturale
- Transmedia branding: nuovi canali per raggiungere, ingaggiare e conversare con il cliente
- Brands in the age of you: cambiano i comportamenti dei social customer, cambiano i brand
- Il ruolo del CMO: conoscenze tecniche e soft skill per una nuova leadership
- Come costruire e guidare un marketing team efficace

Programma

18 ottobre 2016
09:30 - 11:20 Chi crea il futuro?

Fernando Trias de Bes

Quali competenze servono per essere un Marketing Leader efficace e di successo?

Patrick Barwise

Dibattito

Marketing modernization: cosa serve per una customer experience efficace

Patrick Xhonneux

Dibattito
11:20 - 11:40 Intervallo
11:40 - 13:00 Digital revolution & Marketing

Serge Magdeleine

Dibattito

Transmedia branding: nuovi canali per raggiungere e ingaggiare il cliente

Monika Schulze

Dibattito
13:00 - 14:30 Colazione
14:30 - 16:30 Brands in the age of you: cambiano i comportamenti dei social customer, cambiano i brand

Gonzalo Brujó

Dibattito

Qual è il futuro del Marketing e quali sfide ci aspettano?

Fernando Trias de Bes

Dibattito

Video incontri

The Age of You - Vídeo from Jez Frampton, Our Global Ceo, in la Zagaleta

Jez Frampton

3 Reasons why marketers have limited influence and success

Patrick Barwise, London Business School, Emeritus Professor of Management and Marketing

4 Tips to become a successful marketing leader

Patrick Barwise, London Business School, Emeritus Professor of Management and Marketing

How the digital revolution has changed the customer experience

Serge Magdeleine, Crédit Agricole, Group Marketing and Digital Director

Marketing modernization: the need to build a relevant marketing experience

Patrick Xhonneux, SAS, Vice President Marketing EMEA

3 strategies to offer a superior customer experience

Patrick Xhonneux, SAS, Vice President Marketing EMEA

Transmedia Branding: New challenges to engage the customer

Monica Schulze, Zurich Insurance, Global Head of Marketing

Build up a story that touches the emotions of people

Monica Schulze, Zurich Insurance, Global Head of Marketing

Connect your brand with a strong customer experience

Monica Schulze, Zurich Insurance, Global Head of Marketing

The evolution of marketing: what is coming next

Fernando Trias De Bes, Esade, Spain, Professor of Marketing and Brand Management

4 winning attitudes to assure your marketing success

Fernando Trias De Bes, Esade, Spain, Professor of Marketing and Brand Management

What are the 7 challenges for future marketing?

Fernando Trias De Bes, Esade, Spain, Professor of Marketing and Brand Management

A strong brand delivers economic growth

Gonzalo Brujó, Interbrand, CEO EMEA & LatAm

The age of you: how brands are changing

Gonzalo Brujó, Interbrand, CEO EMEA & LatAm